+40 733-266-604 ; +40 763-019-671 ; +40 744-354-644

Certificările Producătorilor Auto

CERTIFICĂRILE PRODUCĂTORILOR AUTO:
Pe scurt vă prezentăm câteva dintre principalele norme ale producatorilor de motoare.
Normele BMW sunt BMW- Longlife-98 si BMW- Longlife-01, schimbul se face dupa indicatorul de bord.

Ford recomanda pentru majoritatea motoarelor uleiuri dupa specificatiile ACEA A1, A2, A3, B1, B2, si B3, dar are si 
norme proprii:
 -WSS-M2C910-A1/A2 Ulei pentru rodaj- motor Otto pina in 1998.
 -WSS-M2C911-A1 Ulei pentru rodaj- motor Diesel pina in1998.
 -WSS-M2C912-A1/B1 Ulei pentru rodaj si service din 1996.
 -WSS-M2C913-A/B Ulei pentru rodaj si service din 1998.
 -WSS-M2C917-A Ulei pentru motoare Diesel cu injector tip pompa (Pumpe-Düse).

Normele producatorului MAN sunt:
 -MAN 270 Ulei monograd pentru motoare Diesel cu si fara supraalimentare. 
 -MAN 271 Ulei multigrad pentru motoare Diesel cu si fara supraalimentare. 
 -MAN M 3275 Ulei multigrad SHPD (Super-High-Performance-Diesel), interval de schimb pina la 45.000 km.
 -MAN M 3277 Ulei UHPD (Ultra-High-Performance-Diesel) pentru motoare Diesel supraalimentate, interval de schimb 
   pina la 80.000 km. 
   Noua generatie TG-A cu computer de bord intervale mai lungi de schimb.
 -MAN M 3377 Ulei de inalta performanta, superior normei M3277, pentru intervale lungi de schimb.
 -MAN 3271-1 Ulei pentru motoare cu gas (Butan, Propan, Metan, GPL).

Mercedes-Benz are norme proprii, bazate pe specificatiile API si ACEA, dar care indeplinesc si cerintele constructorului.
  Normele MB:
 -MB 226.0 Ulei pentru motoare Diesel fara supraalimentare.
 -MB 226.9 Ulei pentru motoare cu gas metan (CNG).
 -MB 227.0 Ulei monograd pentru motoare Diesel cu si fara supraalimentare.
 -MB 227.1 Ulei multigrad pentru motoare Diesel cu si fara supraalimentare..
 -MB 228.0 Ulei monograd pentru motoare Diesel cu supraalimentare, interval de schimb pina la 30.000 km.
  Aceeasi performanta ca MB 228.1
 -MB 228.1 Ulei multigrad pentru motoare Diesel cu supraalimentare, interval de schimb pina la 30.000 km.
 -MB 228.2 Ulei monograd SHPD (Super-High-Performance-Diesel) pentru motoare Diesel cu supraalimentare.
  Aceeasi performanta ca MB 228.3
 -MB 228.3 Ulei multigrad SHPD (Super-High-Performance-Diesel), interval de schimb pina la 45.000 km.
 -MB 228.5 Ulei UHPD (Ultra-High-Performance-Diesel) pentru motoare Diesel supraalimentate, interval de schimb 
   pina la 45.000 km in classa usoara si pina la 100.000 km (cu filtru suplimentar) sau 160.000 km cu indicator 
   service(Assistsystem).
 -MB 229.1 Ulei pentru autoturisme (motoare Otto si Diesel ).Corespunde unei norme ACEA A3 si B3 mai inbunatatite.
 -MB 229.3 Ulei pentru autoturisme (motoare Otto si Diesel ). interval de schimb pina la 20.000 km
 -MB 229.5 Norma pentru generatia noua de autoturisme (motoare Otto si Diesel ). interval de schimb pina la 30.000 km.

Volvo recomanda uleiuri dupa specificatiile ACEA A1 oder A3, B4 oder B3. Consultati si cartea tehnica.
  Pentru camioane Volvo are norme proprii:
 -VDS Ulei pentru interval lung de schimb (50.000 km).
 -VDS-2 Ulei pentru motoare Euro-2 (60.000 km).
 -VDS-3 Specificatie pentu motoare Euro-3 cu schimb pina la 100.000 km
  Folosirea de uleiuri cu specificatiile ACEA E2/E3/E4/E5 sau API CF, CF-4, CG-4, CH-4, CI-4 este permisa cu interval 
redus de schimb. (Consultati cartea tehnica).

VW ( Audi, Skoda, Seat) are norme proprii, bazate pe specificatiile API- und ACEA, dar care indeplinesc si anumite 
cerinte ale constructorului.
Normele VW:
 -VW 50000 Lubrifianti pentru motoare Otto si Diesel. Numai viscozitate SAE 0W-XX, 5W-XX und SAE 10W-XX
 -VW 50101 Ulei multigrad conventional pentu motoare Otto si Diesel fara turboalimentare.
 -VW 50200 Lubrifianti pentru motoare Otto cu regim greu de functionare.
 -VW 50300 Norma pentru motoare Otto cu interval lung de schimb (WIV) pina la 30.000 km sau 2 ani. 
   Depaseste norma 50200 (HTHS 2,9-3,4 mPa*s).
 -VW 50301 Norma pentru motoare Otto supraalimentate (ex.. Audi S3, TT) (HTHS >3,5 mPa*s).
 -VW 50500 Ulei universal pentru motoare Diesel cu si fara turboalimentare.
 -VW 50501 Ulei special pentru motoare Diesel cu injector tip pompa Pumpe-Düse fara interval lung de schimb (fara WIV)
 -VW 50600 Ulei pentru motoare Diesel cu interval lung de schimb (WIV) pina la 50.000 km sau 2 ani, 
   fara injector tip pompa (Pumpe-Düse). (HTHS 2,9-3,4 mPa*s)
 -VW 50601 Ulei special pentru motoare Diesel cu injector tip pompa Pumpe-Düse cu interval lung de schimb (WIV). 
   (HTHS 2,9-3,4 mPa*s).

În căutarea uleiului potrivit pentru mașina dumneavoastră, este firesc să vă întrebați ce marcă ar fi cea mai potrivită, având în vedere recomandările specifice ale producătorului, precum Ford sau Audi.

Un sfat prietenesc din partea mea ar fi să acordați atenție detaliilor de pe eticheta fiecărui ulei, deoarece acestea dezvăluie normele pe care le respectă. Uleiurile care se potrivesc aceluiași tip de mașină pot proveni de la diverse branduri, deci este important să fiți atent la aceste aspecte.

În alegerea unui ulei, căutați o sursă sigură, optând pentru un produs de primă rafinare care respectă normele inscripționate pe etichetă. Se întâlnesc adesea produse de calitate inferioară, de aceea trebuie să faceți o alegere informată.

Personal, am avut experiențe pozitive cu uleiurile Metabond. Sunt de primă rafinare, respectă cu strictețe normele și aditivii recomandați, iar faptul că sunt fabricate în Belgia adaugă un plus de încredere. Le recomand cu încredere, dar, desigur, hotărârea finală trebuie să fie în concordanță cu nevoile mașinii dumneavoastră.

Sper că aceste informații să vă ajute să luați cea mai bună decizie pentru vehiculul dumneavoastră. Dacă aveți întrebări suplimentare, nu ezitați să ne contactați!

Scroll to Top