+40 733-266-604 ; +40 763-019-671 ; +40 744-354-644

Certificarile Producatorilor Auto

CERTIFICARILE PRODUCATORILOR AUTO:
Pe scurt va prezentam citeva dintre principalele norme ale producatorilor de motoare.
Normele BMW sunt BMW- Longlife-98 si BMW- Longlife-01, schimbul se face dupa indicatorul de bord.

Ford recomanda pentru majoritatea motoarelor uleiuri dupa specificatiile ACEA A1, A2, A3, B1, B2, si B3, dar are si 
norme proprii:
 -WSS-M2C910-A1/A2 Ulei pentru rodaj- motor Otto pina in 1998.
 -WSS-M2C911-A1 Ulei pentru rodaj- motor Diesel pina in1998.
 -WSS-M2C912-A1/B1 Ulei pentru rodaj si service din 1996.
 -WSS-M2C913-A/B Ulei pentru rodaj si service din 1998.
 -WSS-M2C917-A Ulei pentru motoare Diesel cu injector tip pompa (Pumpe-Düse).

Normele producatorului MAN sunt:
 -MAN 270 Ulei monograd pentru motoare Diesel cu si fara supraalimentare. 
 -MAN 271 Ulei multigrad pentru motoare Diesel cu si fara supraalimentare. 
 -MAN M 3275 Ulei multigrad SHPD (Super-High-Performance-Diesel), interval de schimb pina la 45.000 km.
 -MAN M 3277 Ulei UHPD (Ultra-High-Performance-Diesel) pentru motoare Diesel supraalimentate, interval de schimb 
   pina la 80.000 km. 
   Noua generatie TG-A cu computer de bord intervale mai lungi de schimb.
 -MAN M 3377 Ulei de inalta performanta, superior normei M3277, pentru intervale lungi de schimb.
 -MAN 3271-1 Ulei pentru motoare cu gas (Butan, Propan, Metan, GPL).

Mercedes-Benz are norme proprii, bazate pe specificatiile API si ACEA, dar care indeplinesc si cerintele constructorului.
  Normele MB:
 -MB 226.0 Ulei pentru motoare Diesel fara supraalimentare.
 -MB 226.9 Ulei pentru motoare cu gas metan (CNG).
 -MB 227.0 Ulei monograd pentru motoare Diesel cu si fara supraalimentare.
 -MB 227.1 Ulei multigrad pentru motoare Diesel cu si fara supraalimentare..
 -MB 228.0 Ulei monograd pentru motoare Diesel cu supraalimentare, interval de schimb pina la 30.000 km.
  Aceeasi performanta ca MB 228.1
 -MB 228.1 Ulei multigrad pentru motoare Diesel cu supraalimentare, interval de schimb pina la 30.000 km.
 -MB 228.2 Ulei monograd SHPD (Super-High-Performance-Diesel) pentru motoare Diesel cu supraalimentare.
  Aceeasi performanta ca MB 228.3
 -MB 228.3 Ulei multigrad SHPD (Super-High-Performance-Diesel), interval de schimb pina la 45.000 km.
 -MB 228.5 Ulei UHPD (Ultra-High-Performance-Diesel) pentru motoare Diesel supraalimentate, interval de schimb 
   pina la 45.000 km in classa usoara si pina la 100.000 km (cu filtru suplimentar) sau 160.000 km cu indicator 
   service(Assistsystem).
 -MB 229.1 Ulei pentru autoturisme (motoare Otto si Diesel ).Corespunde unei norme ACEA A3 si B3 mai inbunatatite.
 -MB 229.3 Ulei pentru autoturisme (motoare Otto si Diesel ). interval de schimb pina la 20.000 km
 -MB 229.5 Norma pentru generatia noua de autoturisme (motoare Otto si Diesel ). interval de schimb pina la 30.000 km.

Volvo recomanda uleiuri dupa specificatiile ACEA A1 oder A3, B4 oder B3. Consultati si cartea tehnica.
  Pentru camioane Volvo are norme proprii:
 -VDS Ulei pentru interval lung de schimb (50.000 km).
 -VDS-2 Ulei pentru motoare Euro-2 (60.000 km).
 -VDS-3 Specificatie pentu motoare Euro-3 cu schimb pina la 100.000 km
  Folosirea de uleiuri cu specificatiile ACEA E2/E3/E4/E5 sau API CF, CF-4, CG-4, CH-4, CI-4 este permisa cu interval 
redus de schimb. (Consultati cartea tehnica).

VW ( Audi, Skoda, Seat) are norme proprii, bazate pe specificatiile API- und ACEA, dar care indeplinesc si anumite 
cerinte ale constructorului.
Normele VW:
 -VW 50000 Lubrifianti pentru motoare Otto si Diesel. Numai viscozitate SAE 0W-XX, 5W-XX und SAE 10W-XX
 -VW 50101 Ulei multigrad conventional pentu motoare Otto si Diesel fara turboalimentare.
 -VW 50200 Lubrifianti pentru motoare Otto cu regim greu de functionare.
 -VW 50300 Norma pentru motoare Otto cu interval lung de schimb (WIV) pina la 30.000 km sau 2 ani. 
   Depaseste norma 50200 (HTHS 2,9-3,4 mPa*s).
 -VW 50301 Norma pentru motoare Otto supraalimentate (ex.. Audi S3, TT) (HTHS >3,5 mPa*s).
 -VW 50500 Ulei universal pentru motoare Diesel cu si fara turboalimentare.
 -VW 50501 Ulei special pentru motoare Diesel cu injector tip pompa Pumpe-Düse fara interval lung de schimb (fara WIV)
 -VW 50600 Ulei pentru motoare Diesel cu interval lung de schimb (WIV) pina la 50.000 km sau 2 ani, 
   fara injector tip pompa (Pumpe-Düse). (HTHS 2,9-3,4 mPa*s)
 -VW 50601 Ulei special pentru motoare Diesel cu injector tip pompa Pumpe-Düse cu interval lung de schimb (WIV). 
   (HTHS 2,9-3,4 mPa*s).

 Bun, si acum va intrebati ce marca de ulei sa folosesc la masina mea pentru ca Ford sau Audi de exemplu recomanda 
 o anumita marca de ulei, un anumit producator/brand... 

Sfatul meu este sa alegeti cu grija marca de ulei si sa cititi cu atentie eticheta pentru ca fiecare ulei indeplineste 
anumite norme, deci ele sunt compatibile la aceeasi masina de la mai multi producatori de uleiuri.  
Bine ar fi ca acel ulei sa fie dintr-o sursa sigura, sa fie de prima rafinare, sa respecte normele indicate 
pe eticheta si sa ''nu fie facatura'' cum se obisnuieste prea des prin Europa de Est.

Nu ar fi corect sa incep sa dau nume de marci contrafacute sau uleiuri rerafinate de pe la noi, le stiti si voi foarte 
bine care sunt, ati auzit de la prieteni, colegi, vecini cum stau lucrurile, asa ca va las sa alegeti singuri.

Uleiurile de la Metabond sunt de prima rafinare, respecta plate-ul de aditivi si normele indicate pe eticheta si 
sunt fabricate in Belgia, cine le-a folosi a facut diferenta, le recomand, insa voi care ati avut rabdare sa cititi pina 
aici aceasta pagina voi trebuie sa decideti ce este mai bun pentru masina voastra...
Scroll to Top